Mobiele app voor cliënten van Plangroep. Realtime inzicht in financiële situatie.
Werkmaatschappij: Plangroep
Project: Mobiele app MijnDossier voor cliënten van Plangroep
Doel: Inzage in hun financiele status. Altijd en overal.
Duur project: binnen 9 weken gerealiseerd.
Plangroep, financieel zorgverlener, is de eerste financiële dienstverlener in Nederland die financieel overzichten in een app ter beschikking stelt voor haar cliënten. Hiermee kunnen zij de cliënten zo goed en transparant mogelijk helpen. Een grote verandering en doorbraak in de wereld van financiële zorg.
Aanpak
In samenwerking met OutSystems-partner IG&H is binnen negen weken de mobiele app ‘MijnDossier’ ontwikkeld. De app geeft cliënten realtime inzicht in hun financiële status, lopende betalingen, schulden en bovenal een gevoel van grip. De zelfredzaamheid van deze kwetsbare groep mensen die hun financiën (gedeeltelijk) uit handen geven wordt hiermee vergroot. De app biedt een vernieuwde en transparante aanpak van schuldhulpverlening. Door de verbeterde processen, werkstromen, veiligheid en IT-processen kan er betere financiële zorg worden geleverd. De applicatie is via een QR-code te downloaden.
IG&H heeft vorig jaar de verouderde core applicatie van Plangroep vernieuwd met het OutSystems ontwikkelplatform. Daarmee werden de continuïteit en de beheersbaarheid van de software veiliggesteld voor de komende jaren. De volgende stap was het bouwen van een app om de connectiviteit met de klanten te verbeteren en het doorvoeren van een kwaliteitsslag. Dit zorgt ervoor dat de financiële dienstverlener sneller kan inspelen op de veranderende markt en wensen van de cliënten. In de nieuwe app zijn verschillende functionaliteiten verbeterd waaronder het inlogproces. Voorheen moesten cliënten op het platform inloggen met een QR-code. Nu kan er via een sms-gestuurde tweefactorauthenticatie worden ingelogd waarmee de applicatie zeer gebruiksvriendelijk en veilig is.
Resultaat
De app stelt cliënten in staat om in één overzicht het huidige saldo, lopende betalingen en inkomsten te zien. De komende tijd wordt de app verder uitgebreid met functionaliteiten als het persoonlijke budgetplan en (totale) schuldenoverzicht van de cliënt. En naar verwachting wordt binnenkort ook de nieuwe functionaliteit ‘spaarpot’ toegevoegd aan de app. De spaarpot berekent automatisch hoeveel leefgeld er nog is om bijvoorbeeld uit te geven op speciale dagen zoals een verjaardag. De cliënt kan dit bedrag zelf opnemen zonder tussenkomst van ons. Met de nieuwe functionaliteiten wordt de zelfredzaamheid vergroot en krijgen de cliënten meer regie over hun eigen bankzaken.