Wij helpen mensen met
extra ondersteuningsbehoefte.
House of Cohedron staat voor inclusieve organisatie en werkcultuur waarin iedereen zichzelf kan zijn en gewaardeerd wordt. Middels SROI (Social Return on Investment) zetten we ons actief in voor mensen met een extra ondersteuningsbehoefte. We werken daarnaast aan bewustwording binnen onze organisatie om vooroordelen te doorbreken en inclusieve communicatie te stimuleren. Zo voegen we extra maatschappelijke waarde toe en benadrukken we dat iedereen erbij hoort, ongeacht geslacht, leeftijd, culturele, etnische en religieuze achtergrond, seksuele voorkeur of arbeidsbeperking.
In 2024 hebben we bij House of Cohedron €3.419.219,88 teruggegeven aan de maatschappij en mensen aan werk geholpen, sociale projecten gesteund en bewust sociaal ingekocht.
Wat is SROI?
SROI bevordert arbeidsparticipatie en creëert werkgelegenheid voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Binnen House of Cohedron hebben de boutiques te maken met SROI-verplichtingen, omdat opdrachtgevers in hun aanbestedingen vaak eisen dat opdrachtnemers een sociale bijdrage te leveren. Zo dragen we bij aan een arbeidsmarkt die voor iedereen toegankelijk is.
Er zijn een aantal manieren om te voldoen aan de SROI verplichting:
- Kandidaten in dienst nemen.
- Sociaal inkopen bij zogenoemde PSO 30+ bedrijven.
- Het bieden van maatwerk aan maatschappelijke projecten die gericht zijn op doelgroep om arbeidsparticipatie te versterken.
